maandag 2 februari 2015

Bananenflensjes met een vleugje kokos

Zo, vandaag is het dan écht Lichtmis. Heb je nog geen dessertje voorzien voor vanavond, dan is dit misschien nog een goeie last-minute pannenkoekentip.

Ik had een tijdje geleden opnieuw last van het "te-veel-rijpe-bananen-in-de-fruitmandsyndroom". En ik ben niet de enige die daar last van heeft, zo blijkt

Ik had voor die avond ook nog een dessert nodig dat ik op voorhand kon klaarmaken. Ik ging op zoek naar inspiratie en vond die hier. Ik had ook de nieuwe kokosdrink van Alpro in huis gehaald. Het werd een exotisch dessert met verse ananas en opgeklopte vanilleroom erbij. De pannenkoekjes kan je perfect op voorhand maken en daarna gewoon opwarmen. Snijd ondertussen een ananas aan en klopt room op met wat bloemsuiker en vanille.

Dit heb je nodig voor een 6-tal dessertjes:

  • 2 rijpe bananen
  • 2 eieren
  • 100g patisseriebloem
  • 1,5 Alpro kokosdrink
  • 1 snuifje kaneel
  • 2 eetlepels honing
  • 1 eetlepel bruine suiker
  • 1/2 vanillestokje
  • Arachide-olie
  • Voor erbij:
    • 1 doosje opklopbare (soya-)room
    • Bloemsuiker
    • 1/2 vanillestokje
    • 1 rijpe ananas

Zo maakte ik het:
Plet de bananen fijn met een vork.
Neem een grote mengbeker en doe er de bloem in. Maak een kuiltje en meng hierin de fijngeplette banaan, de eieren, honing, kokosdrink, bruine suiker en vanille geleidelijk met de handmixer tot je een mooi deegje hebt. Meng er ook nog een scheutje arachide-olie onder.Verwam een pannenkoekenpan met een scheutje arachide-olie. Bak de pannenkoeken 1 voor 1 in een klein scheutje olie. Je kan kleintjes maken of grote.



3 kleintjes volstaan zeker als dessert, anders wordt het al snel te zwaar.
Is er nog een pannenkoekje over morgenochtend? Dan eet je die toch gewoon als ontbijt met wat vers fruit en maple syrup!


Nog meer tips om je overvloed aan rijpe bananen op te gebruiken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten