dinsdag 19 februari 2013

Méli-mélo 6: 2013

Het is hier de laatste maanden wat rustiger geweest op tallore.blogspot.be, maar er werd wel af en toe gekookt hoor. Niet altijd even origineel of "from scratch", maar daarom niet minder smakelijk! Hierbij een verslagje:

"Zelf" pizza maken
Akkoord, ik ben ook meer te vinden voor zelfgemaakt pizzadeeg, maar soms is er nu eenmaal geen tijd voor! En dan kopen wij hier ook wel eens kant-en-klaar pizzadeeg uit de supermarkt. Een lekker tomatensausje erop, wat mozzarella en groenterestjes en je hebt supersnel een lekkere hap op tafel getoverd. Elvea heeft nu zelfs kant-en-klare pizzasaus van uitstekende kwaliteit om mee aan de slag te gaan. Nog supersneller!



Typische Tallore Residentie Pizza: 50% veggie, 50% meaty:



Een feestelijke soep
De feestdagen zijn natuurlijk al lang achter de rug nu, maar ik wou toch nog even mijn bijdrage aan het jaarlijkse familiekerstfeest delen. Dit jaar werd de soep aan mij en zuslief toevertrouwd. Zij maakte dé oersoepklassieker (tomatensoepmetveelballekes) voor de jeugd en ik zorgde voor deze heerlijke waterkersroomsoep volgens dit recept van Colruyt (wel met groentebouillon of course) voor de grote mensen. Een aanrader!



Groentepakket
Sinds kort hebben we ten huize Tallore een proefabonnement biogroenten en -fruit genomen bij Boerderij De Loods. Dat initiatief bestaat al langer, maar ze leveren sinds kort bij ons in de buurt en dan wou ik het wel een proberen. 



Ik heb de afgelopen weken ook al kunnen experimenteren met wortelpeterselie, verse rode bietjes, postelein, ... Binnenkort een paar receptjes online!

Dagen zonder vlees
Ook dit jaar zijn er opnieuw de dagen zonder vlees. Voor mij is het alle dagen van dat, maar misschien bij jou niet en wil je jezelf wel eens uitdagen? Go for it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten