vrijdag 18 maart 2011

Cannelloni met paddenstoelpesto

Met de restjes van de croque met paddenstoelpesto maakte ik deze cannelloni. Ben je niet zo'n fan van paddenstoelen, en geloof me zo ken ik er anders wel een paar ;), probeer dan deze cannelloni met broccoli eens.


Dit heb je nodig per 1 persoon:
  • 5-tal cannelloni
  • 1 portie paddenstoelpesto (ongeveer 3/4 van dit recept)
  • 1 portie tomatensaus, mag pikant zijn!
  • 1 kleine portie bechamelsaus
  • 1 à 2 handjesvol gemalen kaas


Zo maak je het:
Verwarm je oven alvast voor op 200° C. Maak indien nodig nog de bechamelsaus, dit hoef ik hier waarschijnlijk toch niet uit te leggen! En maak je favoriete, zelfgemaakte tomatensaus en doe maar lekker pikant. Vul dan de cannelloni met de paddenstoelpesto.




Bedek dan eerst met een flinke laag tomatensaus tot alle cannelloni onder staan en daarbovenop een laagje beschamel. Werk af met de geraspte kaas. 




Zet een half uur in de voorverwarmde oven. Laat daarna 5 minuutjes rusten en serveer!


4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er inderdaad lekker uit en ik ga dat zeker eens uitproberen!! Een, klein onnozel vraagje: moet je de cannelloni eerst koken in water of mag je die meteen opvoelen?

    Nog veel succes met deze toffe blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! :)
    En onnozele kookvragen bestaan niet ;) Ik kook mijn cannelloni nooit voor, want anders is het nogal moeilijk om ze te vullen. Lasagnavellen kook ik meestal wel een paar minuutjes voor. Als je cannelloni min. 30 minuten in de oven zet en genoeg tomatensaus gebruikt, dan zijn ze zeker helemaal gaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ga ik ook eens maken.. als het enigszins kan, maak ik altijd verse pasta, en dan rol ik dat er gewoon in. volgens mij past dat ook gewoon perfect in een lasagne.

    BeantwoordenVerwijderen