woensdag 23 maart 2011

Yoghurtijsjes stracciatella en speculoos

Voor dit recept haalde ik mijn inspiratie opnieuw bij het geweldige Seinfeld, namelijk bij de aflevering The Non-Fat Yoghurt. Hilarische aflevering en dito blooper:




En mocht je het nog niet gemerkt hebben, de zon schijnt al de hele week. Dat betekent niet alleen ideaal weer om aan de conditie te werken, maar ook onvermijdelijk ijsjesweer. Vandaar deze vetarme ijsjes die nog superlekker zijn ook! Zo lekker dat ik na poging 1 met chocolade meteen poging 2 deed met speculoos. En zo doe ik ook nog eens iets met mijn friscovormpjes!


Dit heb je nodig voor 4 stracciatella ijsjes:

  • 1 reep chocolade (30 g ongeveer, fondant)
  • 2 zakjes vanillesuiker (16 g)
  • 2 potjes magere natuuryoghurt (<1% vetgehalte, 250 g)

Zo maak je ze:
Hak de chocolade fijn en meng samen met de vanillesuiker bij de yoghurt en klop goed luchtig.




Doe in de friscovormpjes en zet in de diepvriezer voor minstens 4 uur. 




Dit heb je nodig voor 4 speculoos ijsjes:

  • 6 speculoosjes (30 g ongeveer, van Lotus)
  • 2 zakjes vanillesuiker (16 g)
  • 2 potjes magere natuuryoghurt (<1% vetgehalte, 250 g)

Zo maak je ze:
Breek de speculoosjes in kleine stukjes en plet ze, bijvoorbeeld met de achterkant van een eetlepel. Meng dit samen met de vanillesuiker onder de yoghurt en klop goed. Doe in de ijsvormpjes en zet minimum 4 u in de diepvriezer.



Tip: Probeer zeker ook andere combinaties: nootjes, hagelslag, frambozencoulis, cookies, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten