zondag 10 april 2011

Oreo Bananenmilkshake

Oreo cookies in een milkshake? Oh ja! Ik leerde dit een paar jaar geleden kennen in Lori's Diner in San Francisco, een fantastische keten van old fashioned diners. Als je van jukeboxen aan tafel, (veggie-)burgers & fries, pancakes en shakes houdt zoals ik, then you'll love it! Ik had tijdens dat bewuste bezoekje aan Lori's niet zo veel honger rond de middag, wat na een Amerikaans ontbijt wel eens kan gebeuren, en nam dus gewoon een milkshake, met Oreo cookies. Very American, maar ook very lekker, dit recept moest ik hier toch absoluut eens delen... Nu had ik ook nog 2 rijpe bananen liggen die dringend op moesten, dus die gingen er ook bij. Dat maakt het wel wat zwaarder, maar desalniettemin very lekker!


Dit heb je nodig voor 2 kleinere of 1 very large milkshake:

  • 250 ml vanille roomijs
  • 2 rijpe bananen
  • 3 Oreo koekjes (in de meeste Delhaize's te vinden)
  • Een scheutje melk
  • Een blender


Zo maak je het:
Plet de Oreo's in een kommetje met de platte kant van een eetlepel tot fijne stukjes. Hoe fijn? Fijn genoeg om door een rietje te kunnen!

Doe de in stukken gesneden bananen met het roomijs en een scheutje melk in de blender en blend tot een shake!


Roer er de fijngeplette Oreo's onder met een lepel. Blend de Oreo's zeker niet mee met de shake. Dat heb ik ook al eens geprobeerd en dan krijg je een foute boel! ;) 


Serveer met een rietje, of twee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten