donderdag 2 augustus 2012

Hummus met zongedroogde tomaatjes

't is bijna weekend! Dat moeten we vieren met een aperitiefje én een hapje. Dit is er eentje met hummus, de toegankelijke versie. Hummus voor watjes, quoi. Ik proefde al eens een recept van guacamole met zongedroogde tomaatjes uit The Meat Free Monday Cookbook en dat viel heel goed mee. Waarom ook niet eens de tomaatjestruc met hummus proberen, dacht ik dan. 


Lekker bij wat natuur tortilla chips of geroosterde pitabroodjes! En meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken.


Dit heb je nodig voor een royale portie:
  • 1 blik kikkererwten, uitgelekt en gespoeld (ongeveer 400g)
  • 12-tal gemarineerde, zongedroogde tomaatjes
  • 1/2 bosje verse bieslook
  • 1/2 bosje platte peterselie, meeste steeltjes verwijderd
  • 2 eetlepels sesamzaadjes, (eventueel geroosterd)
  • 3 à 4 eetlepels olijfolie
  • 1 limoen (sap van)
  • Optioneel: 1 klein teentje look
  • Optioneel: p & z als jouw tomaatjes niet zo gekruid zijn

Zo maak je het:
Simpel. Gooi alles in de keukenrobot of blender en mix tot een zachte dip. Serveer met tortilla's of geroosterd plat brood.

2 opmerkingen:

  1. Het weekend begint vroeg.... zo een hapje eet ik veel liever dan gewoon chips! zo veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vind ik ook! dit weekend nog eens een portie gemaakt, ook heel lekker op een stuk Frans brood..

      Verwijderen