maandag 1 augustus 2011

Tallore Méli-Mélo

In plaats van de gebruikelijke receptjesposts, deze keer gewoon een paar gerechtjes die ik onlangs op mijn bolletjestafelkleed serveerde. Misschien niet interessant genoeg om een volledig artikel aan te wijden, maar toch lekker genoeg om even te vermelden.


En oh ja, het is intussen exact 1 jaar geleden dat ik met Tallore begon. Een kleine 100 receptjes, 9 volgers (komaan nummer 10!) en een paar duizend pageviews later wil ik toch nog wat blijven doorbloggen. Aan zij die trouw of sporadisch meelezen, alvast een dikke merci!


Om zaterdag of zondag goed te starten: zomerroerei  


Gebaseerd op de Scrambled Eggs, uit Plat préféré 2 van Jeroen Meus. Het allereerste recept in het boek en ik begon er al meteen van te watertanden. Wat lente-uitjes, kerstomaatjes en een paar eitjes en het weekend kan niet meer stuk!






Hapje dat altijd smaakt: nacho's & guacamolesalsa met lente-ui en bieslook


Eigenlijk gewoon dit recept met wat extra tomaat en verse bieslook en lente-ui in plaats van rode ui.






De geur van vers gebakken brood in huis: zelfgemaakte olijfbroodjes en ciabatta


Schaam op mij, met een pak all-in ciabattabloem uit de supermarkt en dat laten kneden door de broodbakmachine. Ik had wat deeg over van de ciabatta en deed er wat fijngehakte zwarte olijven in en wat verse rozemarijn. Instant lekkere geur in huis...


Opgelet, bak je olijfbroodjes wel niet in papieren muffinvormpjes zoals ik deed, je krijgt ze er nooit meer uit! :) Een ingevette vorm lijkt me een beter idee...






Wat je zelf doet, doe je beter: simpel slaatje met zelf gemarineerde Quorn


Akkoord, je kan ook gewoon voorgemarineerde Quorn kopen in de winkel. Maar onder bovenstaand motto deed ik het eens zelf met paprikapoeder, cayennepeper, dragon, bieslook, oregano, peper, zout en olijfolie. Even krokant bakken in olijfolie en een restje marinade en serveren met een lekker slaatje.






De extra gezonde toer op: vegan chocoladekoekjes


Gebaseerd op het recept van Chocolate Cut-Out Cookies uit Vegan Cookies Invade Your Cookie Jar van Isa Chandra Moskowitz & Terry Hope Romero. Ik gebruikte agave nectar i.p.v. suiker, Alpro Soja B&B i.p.v. olie en volkorenmeel i.p.v. gewone bloem. De koekjes waren wel lekker en zacht, maar ik heb ze liever toch wat knapperiger.


2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je blog! Ik heb net op 'volgen' gedrukt, dus ik hoop dat ik je 10e volger ben!
    Succes nog met je blog, ik blijf meelezen!
    Groetjes
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukt! Super :)
    Bedankt en jij ook veel succes ermee!
    Groetjes,
    Annelore

    BeantwoordenVerwijderen